Archivo

Archivo para junio, 2012

Deaf, blind student gets to fly plane

Jueves, 28 de junio de 2012 FSI / Curt Lewis Sin comentarios

Katie Inman climbed into the cockpit of the Piper Warrior airplane and put on a thick pair of headphones. The plane roared to life and began taxiing down the runway for takeoff. With her right hand, Katie guided the nose of the plane into the air.With her left, she reached in the back seat of the four-seater plane where her interpreter, Ashley, signed instructions into her hand…

 

Leer más…

“Get-Home-itis”

Lunes, 25 de junio de 2012 Laura Duque Arrubla Sin comentarios

This month, CallBack from NASA`s Aviation Safety Report System takes a look at how the urge to press on to ones`s destination, despite conditions that might otherwise discourage such a decision, can lead to risky behavior and undesirable consequences. Four pilots who let “ge¬ī-home-itis” cloud their thinking share valuable insights into avoiding this dangerous malady.

 

** Get-Home-itis

      CALLBACK / ARS -NASA Issue 389. June 2012

Air traffic controllers aren’t keeping to no-doze schedule

Miércoles, 20 de junio de 2012 Twitter Sin comentarios

New regulations intended to keep air traffic controllers from dozing off on duty have been violated nearly 4,000 times, according to internal Federal Aviation Administration documents. After a controller fell asleep last year in the tower at Reagan National Airport, it emerged that such lapses were commonplace at airports across the country, and the FAA said it would act to curb the problem. There have been repeated violations of a requirement that controllers have at least nine hours off between shifts. Last year instructed the FAA to work with the union on rules to ensure that the controllers who manage 24,000-27,000 commercial flights a day to arrive at work well rested.

 

For reading the whole story at the Washington Post

** Air Traffic Controllers arent’t keeping to no-doze schedule

     Ashley Hasley/ 15-June-2012

Plazas para médicos en las Fuerzas Armadas

Lunes, 18 de junio de 2012 Twitter 1 comentario

Estas plazas se han convocado  para los médicos con titulación y también aquellos en posesión del MIR que quieran optar a los diez puestos que ha convocado el Ministerio de Denfensa para incorporarse a las Fuerzas Armadas como, militares de carrera. Los aspirantes seleccionados abordarán un plan de estudios consistente en cuatro meses de formación en las Academias Generales del Ejército de Tierra en  Zaragoza, del Ejército del Aire en San Javier (Murcia) y de la Armada en la Escuela Naval Militar en Marín (Pontevedra) y otros seis meses en la Escuela Militar de Sanidad.

 

** Más información en Médicos y pacientes.com

Limpieza de pistas de aeropuerto con agua a presión

Jueves, 14 de junio de 2012 Fly News Sin comentarios

La empresa alemana Strate, especializada en la limpieza y reposici√≥n de pintura de las pistas de los aeropuertos, desembarca en Espa√Īa de la mano de la consultora aeron√°utica Icarum. La principal ventaja del sistema de Strate es que no da√Īa el pavimento. De hecho, se trata de unas m√°quinas que eliminan el caucho con agua a presi√≥n, con un sistema dise√Īado por el propio fundador de la compa√Ī√≠a, Reinhard Strate, que consiste en un veh√≠culo de agua a alta presi√≥n, con una bomba de 450 kw, y un caudal de 90 l/minuto, que expulsa el agua a una presi√≥n regulable de entre 1.000 y 2.800 bar…

 

Leer más…

Breaking the Mishap Chain

Lunes, 11 de junio de 2012 Pedro Ortiz García Sin comentarios

This book that we recommend is about “Human Factors Lessons Learned from Aerospace ¬†Accidents and Incidents in Research, Flight¬†Test, and Development” .It contains a collection of case studies of mishaps involving experimental aircraft, aerospace vehicles, and spacecraft in which human factors played a significant role. It is offered as a learning tool so that future organizations, programs, and projects may not be destined to repeat the mistakes of the past and is highly advisable for someone devoted to aeromedical field.

 

** Breaking the mishap chain

      By Peter W. Merlin, Gregg A. Bendrick, and Dwight A. Holland

FAA Medical Research Officer for USA citizens

Miércoles, 6 de junio de 2012 FSI / Curt Lewis Sin comentarios

FAA Aeronautical Center Region, Office of Aerospace Medicine, Civil Aerospace Medical Institute, Aerospace Medical Research Division, Aeromedical Protection and Survival Research Lab, AAM-630

Duty Location(s):
Oklahoma City, Oklahoma ‚Äď Vacancies: 1¬†

 Opening date (04/June/2012)

 Close date (18/July/2012)

Who May Apply:
U.S. Citizens – This announcement is open to U.S. Citizens
We are not accepting applications from non-U.S. citizens.

** All information about US  FAA Medical Officer wanted

Categories: Bolsa de trabajo, General Tags: , ,

La investigación espacial y sus beneficios para la humanidad РVideo Conferencia-

El Dr. Ramiro Iglesias Leal especialista en Cardiolog√≠a y Medicina Aeroespacial. Autor de los libros: “La ruta hacia el hombre c√≥smico”¬† y “Cardiolog√≠a Aeroespacial; miembro destacado de la AIMA (Asociaci√≥n¬† Iberoamericana de Medicina Aeroespacial) nos ilustra en esta conferencia impartida en el Campus Party en M√©xico 2011 sobre las aplicaciones del Espacio en la ¬†Telemedicina, Telecirug√≠a, Agricultura y Ganader√≠a; as√≠ como Urbanismo o Metereolog√≠a.

 

 

Curso on line de AESA sobre Reglamento “AIRCREW”(EASA)

Lunes, 4 de junio de 2012 Enriqueta Alomar 1 comentario

AESA (Agencia Estatal de Seguridad Aérea) tiene que implantar y gestionar la nueva reglamentación europea que se acaba de aprobar relativa a las licencias del personal de vuelo. Ya informamos anteriormente de los reglamentos  AIRCREW cuya implantación debería haberse producido el 8 de Abril de 2012. AESA ha enviado una carta a todos los AMES indicando que ha habido un aplazamiento hasta 8 de Abril de 2013 e informa que para renovar la certificación debemos realizar y superar  un curso on line antes del 15 de Septiembre de 2012. Aquí encontrarás la información necesaria.

 

** Curso de Medicina Aeron√°utica en el Reglamento AIRCREW de la UE